linkedin-sales-solutions-46bom4lObsA-unsplash
Fot. LinkedIn Sales Solutions/Unsplash.com

Przyjazna atmosfera w pracy ma istotny wpływ na wszystkich pracowników i przekłada się na jakość wykonywanych obowiązków. Poznaj zachowania i nawyki, które mogą denerwować Twoich współpracowników!

Każda osoba ma swoje przyzwyczajenia, które mogą w mniejszym lub większym stopniu irytować innych. Zła aura, frustracje i zniechęcenie mają negatywny wpływ na nastawienie i motywację pracowników, a w efekcie mogą zmniejszyć efektywność pracy. Warto znać charakterystyczne reakcje i nawyki, które wykonywane nieświadomie mogą denerwować współpracowników, aby następnie spróbować zmienić swoje zachowanie. 

Jakie negatywne zachowania można najczęściej spotkać w pracy?

W pracy spotykamy się z wieloma osobami, które mają odmienne poglądy, nastawienie do życia, różne charaktery oraz nawyki. W związku z tym często może dochodzić do nieporozumień czy nawet kłótni. W miejscu pracy warto zadbać o odpowiednią atmosferę, tak aby każdy czuł się w pełni komfortowo i mógł swobodnie realizować swoje obowiązki. Chcąc zapewnić wszystkim odpowiednią atmosferę do efektywnej pracy, warto wyeliminować nawyki, które mogą być powodem nieprzyjemnych sytuacji. Poniżej zebraliśmy najpopularniejsze z nich, na które warto zwrócić uwagę.  

1. Negatywne nastawienie do pracy i obowiązków

Wśród pracowników bardzo często można spotkać się ze złą postawą do wykonania powierzonych obowiązków, a może to dodatkowo demotywować innych. Warto starać się do każdego zadania podchodzić pozytywnie lub chociaż starać się nie okazywać swojego negatywnego nastawienia. W zamian za to można w odpowiednim momencie podzielić się z przełożonym konstruktywną krytyką – to pozwoli skutecznie zmienić dane zadania. 

2. Przekonanie o swojej nieomylności

W każdej firmie można spotkać osobę, która wszystko wie najlepiej i lubi się wymądrzać. Notoryczne poprawianie innych i komentowanie ich propozycji zniechęca do współpracy oraz wprowadza nieprzyjemną atmosferę. Niezależnie od posiadanego doświadczenia oraz umiejętności, warto znaleźć w sobie trochę pokory.  

3. Regularne spóźnianie się do pracy

Punktualność ma kluczowe znaczenie nie tylko w życiu prywatnym, ale również w pracy. Nikt nie chce prowadzić kontaktów biznesowych z osobami, które notorycznie się spóźniają. Takie zachowanie można odebrać jako brak szacunku do swoich współpracowników, klientów lub partnerów. Zdecydowanie lepiej być 10 minut przed czasem umówionego spotkania niż kilka minut spóźnionym.

4. Nadużywanie L4

Niestety nadal można mieć wrażenie, że dużo osób nie zdaje sobie sprawy, do czego służy zwolnienie chorobowe. Z L4 powinny korzystać osoby, które źle się czują, są chore i nie są zdolne do tego, żeby przyjść danego dnia do pracy. Bardzo duża część pracowników nadużywa zwolnienia lekarskiego, kiedy potrzebują kilka dni wolnego lub chcą wyjechać na wakacje. W momencie gdy takie zachowanie się wyda, nie trudno o zmniejszone zaufanie współpracowników, którzy musieli przejąć obowiązki danej osoby oraz ogólnie napiętą atmosferę w pracy. 

5. Zacieranie granic między relacjami w pracy, a w życiu prywatnym 

Biuro oraz inne miejsca pracy są przeznaczone na rozmowy biznesowe, a nie prywatne. Nieustanne mówienie o swoich osobistych sprawach i problemach między spotkaniami rozprasza współpracowników i może być dla nich niekomfortowe czy nawet deprymujące. To samo dotyczy też głośnych rozmów prywatnych przez telefon. Brak skupienia zmniejsza wydajność pracy i może doprowadzić do błędów. Warto takie tematy zostawić na popołudniową kawę po pracy w zacisznym miejscu. 

6. Bałaganiarstwo

W każdym miejscu pracy należy dbać o porządek nie tylko na swoim stanowisku, ale również w przestrzeni wspólnej. Pozostawienie po sobie bałaganu w kuchni czy na biurku w open space może oznaczać brak szacunku do innych pracowników. Obowiązkiem wszystkich jest dbanie o czystość i porządek, który jest wizytówką każdej firmy. 

7. Nadużywanie wulgaryzmów

Bardzo złym nawykiem jest przeklinanie – nadużywanie takiego języka jest powszechnie odbierane za nieprofesjonalne i zwyczajnie niekulturalne. Dodatkowo nadużywanie wulgaryzmów może sprawiać wrażenie, że nie panujesz nad swoimi emocjami i nie radzisz sobie w stresujących sytuacjach. Zdecydowanie lepiej postawić na rozmowę i wyjaśnić problematyczne kwestie. 

8. Lenistwo i brak efektów pracy

W pracy najważniejsze są efekty oraz wyniki. Osoby, które są leniwe i zbyt wolno wykonują swoje obowiązku, spowalniają pracę całego zespołu, nie cieszą się szacunkiem wśród współpracowników oraz pracodawców. Dobrze jest zmienić ten nawyk i zacząć działać, jeśli nie chcesz stracić swojego stanowiska. 

Przedstawione przez nas zachowania to tylko niektóre z przykładów nietolerowanych postaw w pracy. Warto nad nimi regularnie pracować i starać się je skutecznie wyeliminować. Dzięki temu wszystkim będzie się pracowało lepiej i przyjemniej.

Wiktoria Florek

Dobry styl jest dla niej bardzo ważny, dlatego jest na bieżąco w dynamicznie zmieniających się trendach. Copywritingiem zajmuje się od 2017 roku, specjalizując się w zakresie tworzenia treści z zakresu mody, urody i aranżacji wnętrz. Prowadzi również firmę OpiszSię, która produkuje treści na potrzeby sklepów internetowych.

ZostawKomentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *