keren-levand-pm-e64IOYHM-unsplash

Cathy Engelbert, Prezeska Deloitte w USA, zapisała się w historii. Jest pierwszą kobietą, która objęła stanowisko w strukturze firmy doradczej z tzw. „Wielkiej Czwórki”.

Cathy Engelbert ma 50 lat i zastępuje Mike’a Fucciego, który objął stanowisko Przewodniczącego Rady Nadzorczej. Kobieta posiada duże doświadczenie w doradztwie – pomagała wielu czołowym klientom firmy. Jej zadaniem jest zarządzanie ponad 65 tys. pracowników, których firma zatrudnia w USA. Engelbert z firmą związana jest nieprzerwanie od 1986 roku.

Co miał na celu wybór Cathy Engelbert na prezes zarządu firmy Deloitte?

Wybierając kobietę na tak kluczowe stanowisko, firma pragnie pokazać, że jest liderem w nowym podejściu do przywództwa. Postrzeganie kobiet wyraźnie się zmienia, ze względu na ich potencjał, który z roku na rok rośnie. Zarząd firmy Deloitte dał szansę wykazać się Cathy Engelbert, która swoimi osiągnięciami i ciężką pracą zasłużyła na to wyróżnienie. Światu potrzebne są liderki ze zdolnościami przewodzenia zmianom, a także firmy, które promują pracowników bez względu na płeć. 

Jak zmienia się podejście do wizerunku kobiety jako lidera?

Przyjęło się, że biznesy są w szczególności prowadzone przez mężczyzn. Jeszcze kilkanaście lat temu nikt nie byłby w stanie znaleźć przykładów firm, które są zarządzane przez kobietę.

Dzisiaj dużo się zmienia, a kobiety odgrywają coraz większą rolę i odważniej wchodzą w role menadżerek, prezesek i dyrektorek. Doskonale pokazują, że płeć nie stoi na przeszkodzie w robieniu interesów i zarządzaniu zespołem. W Ameryce model kobiety bizneswomen stał się popularny dużo wcześniej niż w naszym kraju. Mimo wszystko w Polsce kobiety także coraz częściej i chętniej zajmują miejsca w zarządach.

Dobrym dowodem na to, że panie coraz śmielej podchodzą do biznesu, był konkurs Bizneswoman Roku organizowany przez Fundację Sukces Pisany Szminką. Wśród partnerów akcji znaleźli się Coca-Cola, Mastercard, Microsoft, BNP Paribas, DPD Polska, IGT Poland, Google Cloud i przede wszystkim Deloitte, który jako pierwszy dał szansę na wykazanie się kobiecie w roli prezeski. 

Kobieta w roli prezesa – czy to się opłaca?

Liczne badania wskazują, że dla wielu firm wybór kobiety na prezesa to doskonałe rozwiązanie. Firmy pod nadzorem kobiecym przynoszą nawet o 42% większe przychody ze sprzedaży i o 53% wyższy zwrot z kapitału. Coraz częściej obalany jest mit, że kobiety nie są w stanie łączyć obowiązków domowych oraz zadań zawodowych.

Wielu właścicieli udowadnia już, że warto inwestować rozwój kompetencji kobiet, ponieważ ich obecność w zarządach zdecydowanie się opłaca. Ich umiejętności, a dodatkowo talent i intuicja, sprawdzają się na wielu różnych polach. Właśnie to doskonale udowadnia wszystkim Cathy Engelbert.

Coraz częściej eksperci zwracają uwagę na różnice indywidualne w stylach zarządzania niż różnice zależne od płci. Mimo tego kobiety na stanowiskach menedżerskich są zazwyczaj zdecydowanie wyżej oceniane w obszarze dobrej organizacji pracy, poziomu etyki, gotowości do rozwoju i przyswajania nowych kompetencji. Inaczej jest u mężczyzn – u nich wysoko oceniana jest dyspozycyjność, a także wytyczanie strategicznych kierunków działania.

Zdjęcie główne: Keren Levand/unsplash.com

Wiktoria Florek

Dobry styl jest dla niej bardzo ważny, dlatego jest na bieżąco w dynamicznie zmieniających się trendach. Copywritingiem zajmuje się od 2017 roku, specjalizując się w zakresie tworzenia treści z zakresu mody, urody i aranżacji wnętrz. Prowadzi również firmę OpiszSię, która produkuje treści na potrzeby sklepów internetowych.

ZostawKomentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *