humphrey-muleba-9MoQKZW0nGU-unsplash

Tak jak książki nie powinniśmy oceniać po okładce, tak i człowieka nie powinniśmy oceniać po wyglądzie. Okazuje się jednak, że jest kilka istotnych kwestii związanych z naszym ubiorem, a nawet nosem czy podbródkiem, dzięki którym jesteśmy odbierani jako bardziej profesjonalni i godni zaufania. Sprawdzamy zatem, jakie cechy wyglądu wpływają pozytywnie na karierę zawodową.

Co się liczy w pracy – wygląd czy doświadczenie?

W niektórych branżach wymagany jest określony wygląd – chodzi przede wszystkim o szeroko pojęty świat beauty, a także fashion, głównie modeling. Tutaj nikogo nie dziwi, że trzeba wpisywać się w konkretne standardy. Okazuje się jednak, że także w wielu innych miejscach pracy wybrane cechy zewnętrzne potrafią wpłynąć na karierę zawodową. 

A zatem, czy atrakcyjne osoby mają łatwiej w pracy? Czy doświadczenie, kompetencje i odpowiednie cechy charakteru to za mało? Niestety w praktyce naprawdę tak jest – wygląd w dużej mierze przesądza o tym, czy mamy szansę na sukces, czy raczej nie.

Cera, nos i podbródek, czyli jakie cechy wyglądu są premiowane?

Wygląd jest ważny, a dokładniej pod uwagę brane są głównie trzy kwestie: cera, nos i podbródek. Cera powinna być gładka i pozbawiona zmarszczek, nos proporcjonalny do reszty twarzy, a podbródek i żuchwa wyraźnie zarysowane. To wszystko sprawia, że wydajemy się godni zaufania i kompetentni.

Poza tym ważne są jeszcze paznokcie i fryzura. W żadnym razie nie powinniśmy chodzić do pracy z zaniedbanymi paznokciami, brudnymi czy obgryzionymi. Jeśli nie lubimy malować paznokci, nie róbmy tego. Zadbajmy jednak o to, by były równo przycięte, spiłowane i na przykład potraktowane odżywką. Podobnie jest z włosami – kolorowe, awangardowe i nieświeże bywają niemile widziane.

Jak nasz ubiór wpływa na karierę zawodową?

Poza wyżej wymienionymi cechami duży wpływ ma również nasz ubiór. Nie bez znaczenia jest to, że już na rozmowę kwalifikacyjną przychodzimy ubrani w określony sposób – schludnie, elegancko, klasycznie i w stonowanych kolorach. Pokazujemy wówczas, że szanujemy rekrutera i daną firmę. Szansę na zrobienie dobrego wrażenia mamy tylko jedną i powinniśmy o tym pamiętać oraz zadbać, by wykorzystać ją w pełni. To nie czas ani miejsce na ekstrawagancję czy odważne kroje.

Stylizacje, które komponujemy już po otrzymaniu posady, również są stale oceniane przez szefa i pozostałych współpracowników. Podświadomie chcą, by estetyczny wygląd każdej osoby w biurze wpływał jednocześnie na korzystny wizerunek firmy. Szczególnie w branżach biznesowych dobrze nosić ubrania i dodatki z konkretnej półki cenowej – wówczas roztaczamy wokół klienta atmosferę prestiżu.

Na koniec jeszcze kilka słów o samej sylwetce. Chodzimy prosto, dynamicznym krokiem i z uniesioną brodą. Wtedy nie tylko pokazujemy zaangażowanie w swoje obowiązki, ale i pewność siebie.

Zdj. główne: Humphrey Muleba/unsplash.com

Ewa Reducha-Wiśniewolska

O modzie i urodzie pisze już wiele lat i nie zamierza przestać. Chce edukować kobiety w kwestii swojego wyglądu. Ma dyplom z marketingu internetowego i doskonale zdaje sobie sprawę, że wizerunek ma ogromne znaczenie - nie tylko w przypadku marki, ale też samej siebie.

ZostawKomentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *