microsoft-edge-_eCnLJWQXMg-unsplash

Mówi się, że jeśli kochasz to, co robisz i zarabiasz na tym, to nie przepracujesz ani jednego dnia w swoim życiu. Jest w tym wiele prawdy, jednak my postanowiliśmy zająć się tym od innej strony. Podpowiadamy, jak sprawić, by Twoja pasja przekształciła się w biznes. Chcesz się tego dowiedzieć? Przeczytaj poniższy artykuł!

Pasja – co to właściwie jest?

Zaczynamy od absolutnej podstawy, czyli od wyjaśnienia, co rozumiemy przez pojęcie pasji. Otóż pasja jest też nazywana hobby lub konikiem. To coś, co lubimy robić, co sprawia nam przyjemność, kiedy czujemy radość i spełnienie. Im bardziej się jej oddajemy, tym bardziej stajemy się ekspertem w danej dziedzinie.

Pasja jest kojarzona głównie z czasem relaksu, jako swego rodzaju odpoczynek od obowiązków (za chwilę podpowiemy, jak sprawić, by stała się „pracą” na pełen etat). Tu jeszcze ważna uwaga, pasja wiąże się też z wieloma wyrzeczeniami, z wysiłkiem, kiedy to próbujemy być ciągle lepsi i lepsi, z kontynuowaniem danej czynności mimo zmęczenia itp.

Co możesz zrobić, by przekuć pasję w biznes?

Założenie własnej działalności gospodarczej nie zawsze musi być zgodne z wykształceniem, zdobytym zawodem. Równie dobrze możemy wykorzystać do tego swoją pasję i to ją zamienić w biznes. Na początek dobrze zastanów się i przeprowadź research, czy jest zapotrzebowanie na rynku na Twoją usługę lub produkty. Nie zapominaj też o analizie konkurencji – czy jesteś w stanie się do nich zbliżyć lub ich przebić? Dlaczego to właśnie do Ciebie powinni zgłosić się klienci?

Następnie czas na biznesplan i oszacowanie kosztów niezbędnych sprzętów, półproduktów, akcesoriów, przestrzeni, mebli oraz innych rzeczy do otwarcia firmy. Będziesz musiała nieco zainwestować, ale weź pod uwagę, że aktualnie można skorzystać z wielu dofinansowań, które pozwalają rozwinąć biznes, nie tracąc przy tym fortuny.

Teraz czas na pracę, pracę i jeszcze raz pracę. Zadbaj również o budowanie swojej marki i jej promocję. Własna strona www sprawia, że klienci traktują nas poważnie. Do tego oczywiście social media. Wybierz kanały, w których jest Twoja grupa docelowa – może to być Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn czy Pinterest. Rozpal wyobraźnię potencjalnych klientów i zachęć ich do zakupu czy skorzystania z usługi. Jeśli zdecydowałaś się na sklep internetowy, zadbaj o profesjonalną obsługę klienta, dobrej jakości zdjęcia produktów, ekologiczny i estetyczny sposób pakowania. 

Nie bój się też małych porażek. One są wpisane w nasze życie, również te zawodowe. Ważne, abyś wyciągnęła z nich wnioski i szła dalej obraną przez siebie ścieżką.

Uważaj, by pasja nie zabiła biznesu!

Na koniec jeszcze jedna ważna kwestia. Mianowicie chodzi o to, że biznes to biznes i jego najważniejszą rolą jest to, by przynosił zyski. Z dobrego słowa czy robienia tego, co się kocha, nie wyżywisz siebie czy swojej rodziny. Trzeba więc tak wszystko zaplanować, by się opłacało i było efektywne. 

Zachowaj więc odpowiedni balans i poza byciem pasjonatem, bądź także dobrą bizneswoman – a przy okazji zadbaj jeszcze o dobrego księgowego. W ten sposób biznes ma szansę dobrze prosperować i generować przychody. Uważaj też, by nie kupować niepotrzebnych rzeczy, nie zatracić się, bo tylko bez sensu wydasz pieniądze.

Nie czekaj, tylko wykorzystaj nasze wskazówki i zarabiaj na tym, co kochasz. Uwierz w siebie! Trzymamy kciuki!

Zdj. główne: Microsoft Edge/unsplash.com

Ewa Reducha-Wiśniewolska

O modzie i urodzie pisze już wiele lat i nie zamierza przestać. Chce edukować kobiety w kwestii swojego wyglądu. Ma dyplom z marketingu internetowego i doskonale zdaje sobie sprawę, że wizerunek ma ogromne znaczenie - nie tylko w przypadku marki, ale też samej siebie.

ZostawKomentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *