20009_00100_044_05_QC (Copy)

Strój do pracy wcale nie musi być nudny. Mimo że biurowy dress code wymaga zachowania odpowiednich reguł i zasad, nie wyklucza modnych stylizacji. Ubrania do pracy biurowej powinny być eleganckie i klasyczne, ich celem jest przedstawienie pracownika jako profesjonalisty. Podpowiadamy, jakie ubrania zakładać do pracy biurowej i jak nie złamać zasad dress code’u. 

Biała koszula, czarne szpilki i ołówkowa spódnica – takie skojarzenie przychodzi do głowy, kiedy myślimy o kobiecym dress codzie w przestrzeni biurowej. Zasady ubierania się do pracy nieco się jednak zmieniły i gama dostępnych strojów biurowych jest o wiele szersza. Sprawdź, jak ubrać się do biura wygodnie i jednocześnie wyglądać znakomicie!

Dlaczego dress code jest ważny?

Ściśle określony ubiór w pracy jest bardzo ważny zwłaszcza na stanowiskach reprezentacyjnych jak recepcjonistka lub asystentka. Znaczenie ma również w zawodach, w których pracownicy zajmują się bezpośrednią obsługą klienta, na przykład w banku. Elegancki ubiór może być dobrze postrzegany przez pracodawcę oraz pozytywnie odbierany przez osoby z zewnątrz. Wizerunek pracownika zazwyczaj bezpośrednio przekłada się na obraz i ocenę firmy, w której jest zatrudniony. Dress code często jest narzucony przez zwierzchnika lub przez regulamin instytucji. Jego charakter zależy od miejsca, rodzaju oraz stanowiska pracy. 

Zasady dress code’u w biurze 

1. Dopasowanie elementów stylizacji 

Poszczególne elementy stroju powinny do siebie pasować i tworzyć harmonijną całość. Nie należy ubierać się w stroje zbyt wzorzyste i krzykliwe. Kiedy zakładamy koszulę lub bluzkę, na której są delikatne wzory, dół stylizacji powinien być jednolity. W biurze świetnie będą wyglądać koszulki w delikatne kropki oraz w biało-błękitne paski. 

2. Odpowiednio dobrane kolory

W pracy biurowej nie można sobie pozwolić na szaleństwo w kwestii doboru kolorów. Dress code dopuszcza stonowaną kolorystykę – najbezpieczniej zakładać ubrania w bieli, czerni, odcieniach szarości, niebieskiego, beżu oraz w barwach pastelowych. 

3. Ubrania dopasowane do sylwetki 

W miejscu pracy warto wyglądać dobrze i nosić ubrania, które tuszują niedoskonałości i podkreślają walory. Dzięki temu pracownicy są bardziej pewni siebie, a tym samym efektywniejsi. Świetnym sposobem na rozwianie wątpliwości, jakie kroje i fasony pasują do naszego typu budowy, jest skorzystanie z usług personalnej stylistki. 

4. Schludny strój 

Najważniejszą zasadą jest zadbanie o to, aby strój do pracy był zawsze czysty i schludny. Ubrania, które zakładamy do biura, powinny być świeże oraz wyprasowane. Taki strój jest wyrazem elegancji i profesjonalizmu. Warto kupować ubrania wyższej jakości, które wykonane są z niegniotących się materiałów. 

Inne aspekty dress code’u 

Dress code do biura to nie tylko odpowiedni strój – znaczenie mają również makijaż i fryzura. Codzienny makijaż powinien być dyskretny, podkreślający naturalną urodę i ograniczony do stonowanych kolorów. Fryzura powinna być ułożona w gładki kok lub kucyk, dzięki czemu włosy łatwo da się okiełznać. Niektórzy uważają, że dopuszczalne są również rozpuszczone włosy, o ile są ładnie i schludnie ułożone oraz nie utrudniają wykonywania obowiązków. Znaczenie ma również wygląd dłoni i paznokci – skóra powinna być zadbana, a na paznokciach zalecany jest delikatny manicure, najlepiej w beżowych lub jasnoróżowych odcieniach. 

Czego unikać wybierając strój do pracy? 

Strój do pracy nie powinien być prowokacyjny ani nadmiernie przyciągający spojrzenia. Dekolt w bluzkach i sukienkach nie może być zbyt głęboki. Ramiona z reguły powinny być zasłonięte, na pewno nieprofesjonalnie wyglądają w pracy topy na cienkich ramiączkach. Kobieta w biurze nie powinna również zakładać na siebie zbyt dużo biżuterii – delikatny naszyjnik, bransoletka czy zegarek w zupełności wystarczą. Jeśli chcesz ubrać spódnicę lub sukienkę, pamiętaj, aby była wystarczająco długa – nie powinna być krótsza niż kilka centymetrów powyżej linii kolan. Nie wolno zapominać też o tym, aby dobierane do stylizacji obuwie było zawsze czyste i wypastowane – niektóre firmy nawet wymagają od kobiet chodzenia do pracy w obcasach.

Anna Sacharewicz

Ania Sacharewicz- od 3 lat zawodowo związana z marketingiem internetowym. Uwielbia tworzyć treści i sprawić, że Internet jest bardziej przyjaznym miejscem dla użytkowników. Prywatnie czas spędza na koncertach i wycieczkach rowerowych.

ZostawKomentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *