Dress code w biurze – jakie są podstawowe zasady?

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Strój do pracy wcale nie musi być nudny. Mimo że biurowy dress code wymaga zachowania odpowiednich reguł i zasad, nie wyklucza modnych stylizacji. Ubrania do pracy biurowej powinny być eleganckie i klasyczne, ich celem jest przedstawienie pracownika jako profesjonalisty. Podpowiadamy, jakie ubrania zakładać do pracy biurowej i jak nie złamać zasad dress code’u. 

Biała koszula, czarne szpilki i ołówkowa spódnica – takie skojarzenie przychodzi do głowy, kiedy myślimy o kobiecym dress codzie w przestrzeni biurowej. Zasady ubierania się do pracy nieco się jednak zmieniły i gama dostępnych strojów biurowych jest o wiele szersza. Sprawdź, jak ubrać się do biura wygodnie i jednocześnie wyglądać znakomicie!

Dlaczego dress code jest ważny?

Ściśle określony ubiór w pracy jest bardzo ważny zwłaszcza na stanowiskach reprezentacyjnych jak recepcjonistka lub asystentka. Znaczenie ma również w zawodach, w których pracownicy zajmują się bezpośrednią obsługą klienta, na przykład w banku. Elegancki ubiór może być dobrze postrzegany przez pracodawcę oraz pozytywnie odbierany przez osoby z zewnątrz. Wizerunek pracownika zazwyczaj bezpośrednio przekłada się na obraz i ocenę firmy, w której jest zatrudniony. Dress code często jest narzucony przez zwierzchnika lub przez regulamin instytucji. Jego charakter zależy od miejsca, rodzaju oraz stanowiska pracy. 

Zasady dress code’u w biurze 

1. Dopasowanie elementów stylizacji 

Poszczególne elementy stroju powinny do siebie pasować i tworzyć harmonijną całość. Nie należy ubierać się w stroje zbyt wzorzyste i krzykliwe. Kiedy zakładamy koszulę lub bluzkę, na której są delikatne wzory, dół stylizacji powinien być jednolity. W biurze świetnie będą wyglądać koszulki w delikatne kropki oraz w biało-błękitne paski. 

2. Odpowiednio dobrane kolory

W pracy biurowej nie można sobie pozwolić na szaleństwo w kwestii doboru kolorów. Dress code dopuszcza stonowaną kolorystykę – najbezpieczniej zakładać ubrania w bieli, czerni, odcieniach szarości, niebieskiego, beżu oraz w barwach pastelowych. 

3. Ubrania dopasowane do sylwetki 

W miejscu pracy warto wyglądać dobrze i nosić ubrania, które tuszują niedoskonałości i podkreślają walory. Dzięki temu pracownicy są bardziej pewni siebie, a tym samym efektywniejsi. Świetnym sposobem na rozwianie wątpliwości, jakie kroje i fasony pasują do naszego typu budowy, jest skorzystanie z usług personalnej stylistki. 

4. Schludny strój 

Najważniejszą zasadą jest zadbanie o to, aby strój do pracy był zawsze czysty i schludny. Ubrania, które zakładamy do biura, powinny być świeże oraz wyprasowane. Taki strój jest wyrazem elegancji i profesjonalizmu. Warto kupować ubrania wyższej jakości, które wykonane są z niegniotących się materiałów. 

Inne aspekty dress code’u 

Dress code do biura to nie tylko odpowiedni strój – znaczenie mają również makijaż i fryzura. Codzienny makijaż powinien być dyskretny, podkreślający naturalną urodę i ograniczony do stonowanych kolorów. Fryzura powinna być ułożona w gładki kok lub kucyk, dzięki czemu włosy łatwo da się okiełznać. Niektórzy uważają, że dopuszczalne są również rozpuszczone włosy, o ile są ładnie i schludnie ułożone oraz nie utrudniają wykonywania obowiązków. Znaczenie ma również wygląd dłoni i paznokci – skóra powinna być zadbana, a na paznokciach zalecany jest delikatny manicure, najlepiej w beżowych lub jasnoróżowych odcieniach. 

Czego unikać wybierając strój do pracy? 

Strój do pracy nie powinien być prowokacyjny ani nadmiernie przyciągający spojrzenia. Dekolt w bluzkach i sukienkach nie może być zbyt głęboki. Ramiona z reguły powinny być zasłonięte, na pewno nieprofesjonalnie wyglądają w pracy topy na cienkich ramiączkach. Kobieta w biurze nie powinna również zakładać na siebie zbyt dużo biżuterii – delikatny naszyjnik, bransoletka czy zegarek w zupełności wystarczą. Jeśli chcesz ubrać spódnicę lub sukienkę, pamiętaj, aby była wystarczająco długa – nie powinna być krótsza niż kilka centymetrów powyżej linii kolan. Nie wolno zapominać też o tym, aby dobierane do stylizacji obuwie było zawsze czyste i wypastowane – niektóre firmy nawet wymagają od kobiet chodzenia do pracy w obcasach.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
Mankamenty sylwetki: jak zamaskować szerokie ramiona?
Mankamenty sylwetki: jak zamaskować szerokie ramiona?
Masz szerokie ramiona i chcesz je zamaskować? Podpowiadamy, jakie triki modowe Ci w tym pomogą!
Jakie są przyczyny suchej skóry na twarzy? To musisz wiedzieć!
Jakie są przyczyny suchej skóry na twarzy? To musisz wiedzieć!
Jakie są przyczyny suchej skóry? Podpowiadamy.
Podkłady wybierane przez wizażystów! Dowiedz się jaki fluid jest numerem jeden!
Podkłady wybierane przez wizażystów! Dowiedz się jaki fluid jest numerem jeden!
Szykuje się ważna uroczystość i potrzebujesz sprawdzonego podkładu? To lista najlepszych!