darius-bashar-xMNel_otvWs-unsplash (Copy)

Umiejętne oddychanie pozwala nam się wyciszyć, zrelaksować czy zapanować nad emocjami. Co więcej, odpowiednio nas dotlenia, pozwala szybko się koncentrować i skupić uwagę, a także jest niezastąpione podczas ćwiczeń fizycznych. Dowiedz się zatem jak ćwiczyć nad oddechem.

W pracy szef lub klient wytrącił cię z równowagi? Masz trudności z koncentracją? Cierpisz z powodu bezsenności? A może często brakuje ci tchu? Jeżeli na któreś z tych pytań odpowiedziałaś twierdząco to znak, że potrzebujesz ćwiczeń oddechowych. Te stanowią idealny wstęp do medytacji, dlatego jeśli do tej pory próbowałaś medytować, ale ci to nie wychodziło, po ćwiczeniach oddechowych przyjdzie to znacznie łatwiej.

Przede wszystkim staraj się oddychać przeponą, dzięki czemu więcej powietrza trafi do płuc, a ty już poczujesz się dotleniona. Kolejnym ćwiczeniem jest położenie się na podłodze. Rozłóż się wygodnie, a następnie weź głęboki wdech, zatrzymaj na moment powietrze, i zrób wydech. Powtórz to kilka razy, a po chwili zmniejszą się: napięcie, stres czy stany lekowe. To ćwiczenie warto wykonywać kiedy męczą cię natrętne myśli, które nie pozwalają ci się skupić na pracy.

Głębokie oddechy możesz wykonywać przed snem, dzięki czemu szybciej zaśniesz lub na spacerze, co z kolei sprawi, że po powrocie do domu będziesz dotleniona i pełna energii.

Joanna Kowalczyk

Copywriterka z pasją i wyczuciem stylu. Na co dzień dostarcza czytelnikom garść inspiracji związanych z aranżacją wnętrz oraz newsy ze świata mody. Prywatnie miłośniczka kotów rasy sfinks, dobrych seriali na Netflixie i tajskiej kuchni. Oszczędności wydaje na podróże, dobrą kawę i pomidorki koktajlowe. Ceni minimalizm, bo nie lubi sprzątać.

ZostawKomentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *