lyfe-fuel-4wtxPhvQZds-unsplash (1)

Na pewno niejednokrotnie próbowałaś zrzucić zbędne kilogramy, regularnie ćwiczyć i jeść zdrowo. Zapewne też nie raz Twoje próby kończyły się na niczym i wracałaś do punktu wyjścia. Tym razem może być inaczej! Poznaj nasze sposoby na to, jak zmotywować się i wytrwać w postanowieniach. Nie czekaj – zacznij działać już dziś!

Działaj w grupie!

Chciałabyś zacząć działać, ale nie masz w sobie wystarczająco zapału? A może obawiasz się, że nie wytrwasz w postanowieniach zbyt długo? Pamiętaj, że w grupie jest zawsze raźniej. Znajdź chociaż jedną bratnią duszę, z którą będziecie wzajemnie napędzać się do działania, dzielić się niepowodzeniami, radami i osiągniętymi sukcesami.

Jeżeli w Twoim otoczeniu nie ma nikogo takiego, możesz też poszukać wsparcia na portalach społecznościowych. W ten sposób wymienisz się zdjęciami, planami treningowymi ze znajomymi z drugiego końca świata.

Zdaj się na pomoc profesjonalistów!

Najważniejszym krokiem do zmiany stylu życia to wyrażenie chęci. Jeżeli zdecydujesz, że chcesz schudnąć bądź zdrowiej żyć, postaw kolejny krok – poszukaj wsparcia. Nie działaj na własną rękę, aby nie wyrządzić sobie więcej szkody niż pożytku.

Zwróć się po pomoc do specjalisty. Niestety przyczyn otyłości, ciągłej nadwagi i złego samopoczucia może być wiele, dlatego warto rozpoznać źródło problemu i dopasować odpowiednie działania.  Biorąc się za redukcję wysokiej masy ciała, nie wystarczy zasięgnąć konsultacji z dietetykiem. Przyda się tutaj kompleksowe podejście pod kątem fizycznym, psychicznym i predyspozycji genetycznych.

Warto skorzystać z wiedzy specjalistów – indywidualnego trenera, psychologa żywienia i bariatry. Takie konsultacje pozwolą skutecznie i bezpiecznie dla zdrowia zrzucić zbędne kilogramy bez efektu jo-jo.

Odpowiednio się przygotuj!

Zadbaj o to, aby zapał do działania nie zniknął po kilku dniach. Odpowiednie przygotowanie do zmiany stylu życia jest bardzo ważne. Zacznij od ustalenia daty startu. Dodatkowym wsparciem dla Ciebie będzie, jeżeli w ciągu najbliższych trzech tygodni nie będziesz mieć zaplanowanych uroczystości rodzinnych, podczas których kusić będą Cię słodkie przekąski i niezdrowe dania. 

Jeżeli Twoja lodówka jest pełna niedozwolonej żywności, daj sobie tydzień na jej opróżnienie. Nie musisz jej wyrzucać ani zjeść w nadmiernych ilościach – możesz ją po prostu rozdać. Teraz wybierz się na zakupy z listą produktów z nowego jadłospisu. Nie rób przesadnie dużych zakupów żywnościowych, wystarczy, jeśli zrobisz zapas na kilka najbliższych dni. Trzymając się konkretnej listy, nie kupisz niezdrowych przekąsek, więc znacznie łatwiej pójdzie Ci ich odstawienie.

Nie zapomnij o małych przyjemnościach!

Zmiana stylu życia na zdrowszy nie oznacza tylko restrykcyjnej diety i drakońskich ćwiczeń. Łącz przyjemne z pożytecznym. W swojej metamorfozie zadbaj o małe przyjemności. Zapisz się na zabieg ujędrniający w gabinecie kosmetycznym, wybierz się na zakupy, podczas których kupisz nowe, wygodne buty sportowe, albo po prostu zorganizuj grilla z przyjaciółmi, na którym pierwsze skrzypce będą grać warzywa i zdrowe przekąski.

Staraj się dostrzec jak najwięcej pozytywów w zaplanowanej zmianie. Nie oczekuj natychmiastowych efektów. Jeżeli w ten sposób podejdziesz do nowego wyzwania i pozbycia się złych nawyków, nie tylko poprawisz swoją kondycję fizyczną, ale również ucieszy się Twoja psychika. 

Kontroluj swoje nawyki!

Małe grzeszki mogą niepostrzeżenie wkraść się w Twój jadłospis. Wydawać by się mogło, że od kosteczki czekolady lub kawałka tortu malinowego jeszcze nikt nie utył. Tymczasem, według badań nawet 100 kcal dziennie więcej, niż organizm potrzebuje, może sprawić, że w ciągu roku na wadze pojawi się 5 dodatkowych kilogramów.

Zwiększ swoje szanse na wytrwanie na diecie. Bez względu na to, czy jesz gruszkę, czy wafelka w polewie czekoladowej, wszystko sumiennie zapisuj. Skrupulatnie prowadzony dziennik ułatwi Ci kontrolę Twoich przyzwyczajeń żywieniowych i zmianę nawyków, które Ci nie służą.

Będzie to również odpowiednie źródło wiedzy o Tobie dla specjalistów, by móc określić Twoje błędy i ułożyć odpowiedni jadłospis, dopasowany do potrzeb Twojego organizmu i gustu kulinarnego.

Wiktoria Florek

Dobry styl jest dla niej bardzo ważny, dlatego jest na bieżąco w dynamicznie zmieniających się trendach. Copywritingiem zajmuje się od 2017 roku, specjalizując się w zakresie tworzenia treści z zakresu mody, urody i aranżacji wnętrz. Prowadzi również firmę OpiszSię, która produkuje treści na potrzeby sklepów internetowych.

ZostawKomentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *