pexels-karolina-grabowska-4467687

Artykuł sponsorowany

Reklama jest formą komunikacji masowej, która ma wywołać pozytywny wydźwięk na oferowany produkt. Jakie są jej rodzaje? W jaki sposób buduje to wizerunek firmy? 

Reklama outdoorowa 

Jeśli tworzysz reklamę zewnętrzną, pamiętaj, że podstawowym kodem przekazu jest plakat. Skup się na tym, aby był on przejrzysty, przykuwał wzrok i zawierał wyłącznie najważniejsze informacje (cenę, produkt, kontakt do firmy). Do najczęstszych form outdooru zalicza się: billboardy, panele naścienne, słupy reklamowe, gabloty zwykłe, podświetlane bandy i namioty reklamowe. Przykłady tych ostatnich możesz sprawdzić na https://inventini.com/namioty-reklamowe/. Tego rodzaju namiotu są szczególnie przydatne na targach branżowych, ponieważ przyciągają uwagę potencjalnych klientów. 

Pamiętaj, że najlepszym sposobem na zainteresowanie odbiorcy jest umiejscowienie reklamy w centrach miast i przy głównych ulicach. Możesz zainwestować również w tablice, które są stawiane przy autostradach i drogach szybkiego ruchu. W jaki sposób za pomocą outdooru budowany jest wizerunek przedsiębiorstwa? Im lepiej będzie zaprojektowana reklama, tym wiarygodniejszą renomę wypracujesz dla firmy, co w efekcie przyniesie Ci rozpoznawalność. Odbiorcy będą kojarzyć dany produkt lub usługę z Tobą i chętnie nawiążą kontakt, a w przyszłości sfinalizują zakup.

Negative Space/ pexels.com

Reklama internetowa 

Internet stale zyskuje na popularności i codziennie jest rozwijany, stając się idealnym miejscem na promowanie oferowanych usług lub produktów.  Wiele firm skupia się na tej formie marketingu, ponieważ jest ona zróżnicowana i nie zamyka się na jednym segmencie. Należy wyróżnić: 

  • banner – grafika, która jest jednocześnie hiperłączem do strony klienta;
  • bilboard – znajduje się w centralnej części witryny;  
  • pop-up – wyskakujące okienko reklamowe, które zachęca do kliknięcia;  
  • Google Ads – reklamy sprofilowane pod konkretną grupą docelową

To tylko kilka propozycji, które możesz wykorzystać, aby Twoja reklama była nie tylko profesjonalna, ale również efektywna. Pamiętaj, że formy interaktywne są najbardziej pożądane, ponieważ zachęcają użytkowników do zakupu oraz kontaktu z firmą. 

W Internecie ogromne znaczenia mają social media. Twoja oferta powinna być przystosowana do takich portali społecznościowych jak Instagram lub Facebook, ponieważ to tam codziennie przebywa miliony użytkowników, czyli potencjalnych klientów. Na wyżej wspomnianych platformach możesz zamieścić informację w formie postu, stories lub filmiku. Ważne, aby każdy element (post czy filmik) miał właściwe hasztagi, które pozwolą Twojej reklamie zaistnieć w wirtualnym świecie. 

Reklama prasowa, telewizyjna i radiowa 

Mimo rosnącej popularności Internetu nie zapomnij o tym, że Twoja reklama może być umieszczona również w innych środkach masowego przekazu, do których należy radio, prasa i telewizja. 

Prasa daje takie możliwości, jak: 

  • wielokrotność zobaczenia przez odbiorcę oferty;
  • dotarcie do większej liczby potencjalnych klientów.

Skup się na tym, aby prezentowana forma była przejrzysta i była ukierunkowana na właściwych odbiorców. Spróbuj prostych technik, jak pogrubienie tekstu czy zaprezentowanie ciekawego obrazu związanego z oferowaną usługą. Im bardziej oryginalna treści, tym większa gwarancja zapamiętania i polecania firmy.  

Plusy reklamy telewizyjnej:

  • działa na zmysły słuchu i wzroku; 
  • przykuwa uwagę w codziennych czynnościach. 

Pamiętaj, że materiał nie może być za długi, ponieważ masz tylko określony czas na zaprezentowanie np. produktu lub usługi. Zacznij od efektu, np. muzycznego, który przyciągnie telewidza. Nienachalnie zaprezentuj plusy firmy i oferowanych rzeczy. Dzięki czemu renoma firmy nie ucierpi, a w przyszłości uzyska nowych klientów.  

Co w takim razie da Ci umieszczenie jej w radiu? 

  • odbiorca często przy kierowaniu autem słucha muzyki, więc istnieje duże prawdopodobieństwo, że usłyszy Twoją reklamę;
  • prostota treści przyciągnie potencjalnych klientów.

Tak, jak w przypadku telewizji, tak i tu masz kilka sekund do zaprezentowania swojej oferty. Zadbaj o wspomniany wcześniej efekt dźwiękowy, aby zwrócić uwagę odbiorców. Postaw na oszczędność formy i zamieść tylko takie informacje, które są najważniejsze m.in.: promocje, ceny, produkt. Słuchacz zapamięta motyw, który odebrał i może być zainteresowany, aby zapoznać się ze szczegółami chociażby na Twojej stronie internetowej.

Musisz ustalić, z jakich mediów najczęściej korzysta Twoja grupa docelowa. Tylko odpowiednie ustalenie strategii reklamowej zapewni Ci sukces, a powyższe formy pomogą zbudować właściwy kontent reklamowy i należycie go wyeksponować. Z czasem oprzesz na nich swój wizerunek, a ludzie będą kojarzyć zaprezentowane produkty z Twoją firmą.

Zdjęcie główne: Karolina Grabowska/ pexels.com

Agata Barwicka

W modzie inspiruje się stylizacjami osób z show biznesu. Lubi styl sportowy, ale nie stroni od eleganckich ubrań. Jeśli zaś chodzi o kosmetyki, w codziennej pielęgnacji stawia wyłącznie na naturalne produkty.

ZostawKomentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *