sigmund-Im_cQ6hQo10-unsplash

Współczesny handel ma niewiele wspólnego z tym, jak wyglądał na początku XXI wieku, kiedy to większość kupujących dokonywała zakupów w małych czy większych punktach stacjonarnych rozsianych po całym mieście. Obecnie świat handlu i usług zmienił się nie do poznania. Większość przedsiębiorców centrum swoich zarobków przeniosło do sieci, w której znacznie łatwiej rozpocząć działalność bez większych nakładów finansowych, nie trzeba wynajmować lokalu bądź zatrudniać pracowników do obsługi bezpośredniej. Wraz z e-commerce przyszły także nowe problemy – brak możliwości konkurowania ze znacznie większymi firmami. Jedynym rozwiązaniem tego kłopotu i zarazem bronią do walki z niską popularnością witryny w sieci jest pozycjonowanie.

Dlaczego pozycjonowanie jest tak istotne we współczesnym świecie e-commerce?

Proces pozycjonowania, jak mówią liderzy SEO, to najważniejsze działanie marketingowe we współczesnym świecie rządzonym przez e-commerce. Chodzi w nim o poprawę pozycji wybranej witryny w wyszukiwarce Google i stanowi najistotniejsze narzędzie w rękach przedsiębiorcy opierającego się na sprzedaży w sieci. Proces ten jest trudny, wieloetapowy, czasochłonny i narażony na wiele błędów, dlatego z reguły przeprowadzają go wyłącznie najlepsi specjaliści z branży SEO, w tym także freelancerzy, niektórzy decydują się także na działania samodzielne. Witryna z brakiem jakiejkolwiek historii w Google ląduje na samym końcu wyników wyszukiwania i nie generuje w ten sposób jakiegokolwiek ruchu – aby to zmienić, realizuje się proces pozycjonowania.

Linki prowadzące do Twojej witryny są szczególnie istotne

W zakres działań wchodzących w skład pozycjonowania wchodzi bardzo wiele różnych czynności podzielonych na dwa podstawowe etapy. Pierwszym są działania on-site, które przeprowadza się bezpośrednio na witrynie WWW, a drugim czynności off-site wykonywane poza witryną, w skład których wchodzi dokładna analiza linków zewnętrznych prowadzących do wybranej strony WWW. 

Dla wyszukiwarki Google liczba linków prowadzących do witryny ma pierwszorzędny wpływ na jej ocenę i nadanie jej prawidłowej pozycji wśród innych. Algorytm uznaje bowiem taką stronę za godną zaufania i bardziej profesjonalną, która często przejawia się na innych podstronach np. w postaci cytatów czy witryn polecanych. Linkowanie nie bez powodu jest oceniane jako podstawowe budowanie popularności. 

Warto mieć świadomość tego, że link do Twojej strony musi znajdować się na witrynie godnej zaufania i najlepiej takiej z dobrą historią w wyszukiwarce. Jeśli hiperłącze znajduje się na stronie niepopularnej lub źle ocenianej przez samą wyszukiwarkę Google, nie będzie działało na Twoją korzyść. Jak sprawdzić linki zewnętrzne prowadzące do strony internetowej? Okazuje się, że służy do tego wiele programów, takich jak:

  • MajesticSEO. Program ten przeprowadza dogłębną i szczegółową analizę wszystkich linków prowadzących do Twojej strony. Można ocenić między innymi ilość linków zwrotnych, dokładne anchory czy też jakość danej witryny i jej ranking.
  • Ahrefs.com. Kolejny program, bez którego pozycjonowanie nie będzie efektywne. Można w nim sprawdzić w zasadzie każdy parametr dotyczący linków prowadzących do Twojej witryny, w tym liczbę domen oraz pozycję danej witryny w wyszukiwarce.
  • Google Search Console. Darmowe narzędzie samej firmy Google, które dość dobrze sprawdza się w przypadku powierzchownej oceny linków przychodzących. Można z łatwością sprawdzić konkretną domenę oraz liczbę linków, które się na niej znajdują.

Fot. Sigmund/unsplash.com

ZostawKomentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *