Gruba mata do jogi — dlaczego jest potrzebna podczas ćwiczeń?

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.

Joga znajduje coraz więcej zwolenników. By uprawiać te ćwiczenia, wystarczy kawałek podłoża i dobrej jakości mata do ćwiczeń. Nie jest to zatem rodzaj aktywności, na którą trzeba wydawać dużo środków finansowych. Która mata do jogi sprawdzi się najlepiej? Gruba mata do jogi, czy cienka? Czy są różnice pomiędzy niektórymi modelami?

Gruba mata do jogi — w jakich okolicznościach się przyda?

Ćwiczenia i pozycje jogi różnią się między sobą stopniem trudności. Podstawowe ułożenia i pozycje zazwyczaj nie sprawiają nikomu trudności, ale zaawansowani jogini potrafią kilkanaście minut wytrwać w ekstremalnie trudnym rozmieszczeniu swoich części ciała. Joga wymaga w związku z tym nie tylko ogromnej koncentracji, ale również stabilnego i bezpiecznego podłoża.

Gruba mata do jogi to wybór wielu joginów, którzy swoje rytuały i ćwiczenia prowadzą na różnych podłożach, które nie zawsze są równe i pozbawione wypustek. Dzięki stosowaniu grubszej maty nawet trudne warunki podłoża nie są w stanie wytrącić z równowagi i skupienia osobę podejmującą ćwiczenia jogi.

Gruba mata do jogi — zalety

O tym, dlaczego gruba mata do jogi jest chętnie wybierana przez amatorów ćwiczeń, można mówić wiele. Grubość materiału w macie pozwala czuć jedynie miękkość i stabilność podłoża, na którym stoi jogin. Dodatkowo używanie grubej maty do jogi pozwala odizolować ciało od zbyt niskiej lub zbyt wysokiej temperatury podłoża. Zastosowanie takiego akcesoria do jogi pozwala między innymi na ćwiczenia w terenie. To niezwykła zaleta grubej maty do ćwiczeń, ponieważ wiele joginów uwielbia medytować i ćwiczyć, pozostając w kontakcie z przyrodą i świeżym powietrzem.

Modele grubej maty do ćwiczeń różnią się między sobą grubością oraz wzorami i kolorami.

Zalety ćwiczeń wykonywanych na grubej macie do jogi

Joga przynosi wiele korzyści dla zdrowia, a wśród nich wymienia się między innymi poprawę koncentracji, równowagi, obniżenie poziomu stresu i rozciągnięcie mięśni. Wiele osób podkreśla również, że joga pozwoliła im pożegnać się z nawracającymi infekcjami i przeziębieniami. Można wyciągnąć wniosek, że joga poprawia działanie układu odpornościowego i wzmacnia układ oddechowy.

Gruba mata do jogi bez wątpienia, pomaga w wykonywaniu ćwiczeń, które systematycznie poprawiają stan zdrowia i wzmacniają organizm. Grubą matę do jogi bez problemu można spakować do plecaka, do samochodu, czy do szafy. Dzięki temu nie zabiera dużo miejsca i pozwala cieszyć się ćwiczeniami jogi w dowolnym zakątku świata.

Podsumowując, gruba mata do jogi to podstawowe wyposażenie każdego jogina, któremu zależy na izolacji od niekorzystnych cech podłoża, bezpieczeństwie, stabilności i wygodzie.

Fot.: Dane Wetton/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
Jak odmłodzić skórę na szyi i dekolcie?
Jak odmłodzić skórę na szyi i dekolcie?
Co zrobić kiedy twoja szyja i dekolt prezentują się starzej niż twarz?
Jak być bardziej asertywną przy stole?
Jak być bardziej asertywną przy stole?
Co zrobić, aby twoi najbliżsi nie utrudniali ci przejścia na dietę? Podpowiadamy!
Wsparcie w codziennym życiu osób z zespołem Aspergera, problemami endokrynologicznymi i depresją. Praktyczne strategie i podejścia terapeutyczne
Wsparcie w codziennym życiu osób z zespołem Aspergera, problemami endokrynologicznymi i depresją. Praktyczne strategie i podejścia terapeutyczne
Artykuł poświęcony strategiom i podejściom terapeutycznym, skierowany do osób borykających się z zespołem Aspergera, problemami endokrynologicznymi i depresją. Dowiedz się, jak radzić sobie na co dzień dzięki specjalistycznym poradom.