Kampanie Google Merchant – doskonały sposób na wypromowanie Twojego sklepu online

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, z pewnością zastanawiasz się, jak skutecznie go wypromować, aby osiągać wyższe przychody. W działaniach marketingowych możemy wspomagać się narzędziami reklamowymi. Warto zwrócić uwagę na Google Merchant.

Działalność w internecie daje ogromne możliwości, jeśli chcemy zaprezentować swoją ofertę, ale wiąże się także z ogromną konkurencją i to praktycznie w każdej branży. Docieranie do nowych klientów bywa często utrudnione i nieefektowne, zwłaszcza gdy jesteśmy początkującymi przedsiębiorcami i nie możemy przeznaczyć zbyt wielu środków finansowych na działania marketingowe. Przy wykorzystaniu łatwo dostępnych narzędzi reklamowych mamy możliwość tworzenia przekazów, które będą docierać do szerokiego grona odbiorców. Jednym z takich systemów jest Google Merchant.

Co warto wiedzieć o Google Merchant?

Google Merchant to narzędzie reklamowe stworzone przez Google z myślą o właścicielach sklepów internetowych. Za pośrednictwem systemu możemy projektować kampanie produktowe w sieci wyszukiwania, na karcie Zakupy i sieci reklamowej. Reklama produktowa trafia do określonej grupy docelowej za pomocą obrazków i krótkiego tekstu. Tego typu przekaz musi zawierać zdjęcie przedmiotu, jego cenę i opis. Z pewnością każdy z nas natknął się na reklamę produktową, gdy przeglądał wyniki wyszukiwania. Tworzenie takich komunikatów reklamowych umożliwia właśnie Google Merchant.

Kampanie Google Merchant wyróżniają się wysoką skutecznością i to przy wykorzystaniu minimalnych środków finansowych, które przeznaczymy na działania w internecie. Sami ustalamy budżet, a z czasem, wraz z rozwojem marki, możemy go zwiększać. Dzięki reklamie produktowej docieramy do grupy odbiorców, którzy mogą być potencjalnie zainteresowani zakupem, zwiększamy konwersję strony i poprawiamy rozpoznawalności marki. Sam proces tworzenia kampanii nie jest skomplikowany, a w razie problemów możemy poprosić o pomoc doświadczoną agencję marketingową.

Jakie inne narzędzia reklamowe warto wykorzystywać?

Działania marketingowe można prowadzić na różne sposoby. Nie musimy ograniczać się do jednego. Jeśli prowadzimy sklep online, korzystanie z Google Merchant powinno być naszą bazą, którą uzupełnimy o wspomaganie się innymi narzędziami. Warto zwrócić uwagę na Google Ads, które kiedyś było znane pod nazwą Google Adwords. Czym jest Google Adwords? To kolejne narzędzie reklamowe oferowane przez amerykańską markę. Umożliwia ono projektowanie reklam, które pojawią się w wynikach wyszukiwania Google i na stronach partnerskich, na przykład na YouTube. Zaletą tego systemu jest szeroki wybór wśród form przekazów – nasze reklamy mogą przyjmować postać tekstową, graficzną, a nawet wideo, jeśli zdecydujemy się rozszerzyć działania marketingowe na YouTube.

Zdjęcie główne: Solen Feyissa/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
Jak strojem podkreślić swój charakter?
Jak strojem podkreślić swój charakter?
Szukasz unikalnego stylu, który będzie dopasowany do Twojego typu urody i Twojej osobowości? Kieruj się naszymi wskazówkami.
Wakacyjny savoir-vivre – czyli zasady dobrego wychowania podczas urlopu
Wakacyjny savoir-vivre – czyli zasady dobrego wychowania podczas urlopu
Wakacje to czas, na który wszyscy czekają.
Antyperspirant a bloker potu – czym się różni?
Antyperspirant a bloker potu – czym się różni?
Chcąc ograniczyć wydzielanie potu i zniwelować jego zapach, sięgamy po antyperspiranty. Jeśli jednak wspomniane kosmetyki nie radzą sobie z nadmiernym […]