Dlaczego warto zbudować markę osobistą i od czego zacząć?

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Marka osobista, a dokładnie jej budowanie, jest obecnie podstawą w biznesie. Co warto wiedzieć i jak ją zbudować?

Współcześnie podstawą jest budowanie marki osobistej. Przekłada się ona bowiem na zawodowy i biznesowy sukces. Istotne jest jednak to, by zrobić to prawidłowo, w innym przypadku efekty mogą być odwrotne od tych założonych.

Marka osobista – co to takiego?

Marka osobista, czyli personal branding, to to, jak jesteśmy postrzegani przez innych. Dotyczy m.in. miejsca pracy czy biznesu, a więc tego jakie zdanie ma o nas pracodawca, klient czy kontrahent. Jeśli zbudujemy i wykreujemy prawidłową markę osobistą, to przełoży się ona na sukces w życiu zawodowym a często i prywatnym.

Celem marki osobistej jest dostarczenie innym wiadomości o nas, np. o naszych umiejętnościach, wiedzy, kompetencjach, które będą jednocześnie wywoływały pozytywne emocje.

Marka osobista musi być jednak prawdziwa i ukazywać nas w prawdziwy sposób. Tworząc ją musimy więc zachować autentyczność oraz spójność w przekazywaniu informacji na swój temat.

Jak zbudować markę osobistą?

Budowanie marki osobistej nie jest prostym zadaniem, do tego trzeba się ciągle doskonalić, zmieniać perspektywę i nabywać nowe umiejętności.

Na początku należy zweryfikować informacje o samym sobie, zastanowić się, jak siebie postrzegamy, co jest dla nas istotne i do kogo skierowany będzie przekaz marki osobistej, którą chcemy zbudować. Bardzo ważna jest spójność. Nie może być tak, że staramy się zbudować wizerunek np. opanowanej, spokojnej osoby a w mediach społecznościowych pokazujemy siebie jako kogoś zupełnie innego. Dlatego zamieszczane informacje w mediach społecznościowych czy na stronach internetowych powinny być zbieżne i ze sobą współgrać. Jeśli tak nie będzie, nasi odbiorcy mogą poczuć się oszukani.

Narzędziami, które są bardzo pomocne w budowaniu własnej marki osobistej są bez wątpienia media społecznościowe. Aczkolwiek trzeba pamiętać, że social media pozwalają zarówno bardzo szybko zbudować swój wizerunek, jak i go zniszczyć. Dlatego ważne jest, by każdy umieszczany post był wartościowy i przemyślany. To samo dotyczy komentarzy, należy zadbać, by nasze słowa nie były obraźliwe i nie zostały źle odebrane.

Dobrym pomysłem jest założenie profesjonalnego bloga, gdzie będziemy opisywać np. czym się zajmujemy. Umieszczanie tam różnych nowinek z branży, w której działamy, oraz ciekawostek czy spostrzeżeń pozwoli stworzyć obraz profesjonalisty.

Zalety budowania marki osobistej

Marka osobista w przypadku prowadzenia biznesu pozwala zdobyć zaufanie klientów i kontrahentów. Firma jest lepiej postrzegana i wzbudza większe zaufanie.

Dobry wizerunek przydaje się też w przypadku osób pracujących na etacie. Szef ma do nas większe zaufanie, chętniej angażuje w poważne projekty, co przekłada się na większe szanse awansu i wyższe zarobki.

Zdj. główne: Brooke Lark/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
Eleganckie torebki na lato. Sprawdź nasze propozycje
Eleganckie torebki na lato. Sprawdź nasze propozycje
Chcesz kupić gustowną torebkę na lato, która dopełni Twój elegancki strój? Poznaj najciekawsze propozycje stylistów i wybierz idealny model torebki dla siebie!
Wsparcie w codziennym życiu osób z zespołem Aspergera, problemami endokrynologicznymi i depresją. Praktyczne strategie i podejścia terapeutyczne
Wsparcie w codziennym życiu osób z zespołem Aspergera, problemami endokrynologicznymi i depresją. Praktyczne strategie i podejścia terapeutyczne
Artykuł poświęcony strategiom i podejściom terapeutycznym, skierowany do osób borykających się z zespołem Aspergera, problemami endokrynologicznymi i depresją. Dowiedz się, jak radzić sobie na co dzień dzięki specjalistycznym poradom.
Tommy Hilfiger lansuje różnorodność. W jesienno-zimowej kampanii pojawiły się wyjątkowe kobiety
Tommy Hilfiger lansuje różnorodność. W jesienno-zimowej kampanii pojawiły się wyjątkowe kobiety
Przesłaniem najnowszej kampanii marki Tommy Hilfiger jest owartość i różnorodność. Wzięły w niej udział wyjątkowe modelki.