Artykuł sponsorowany
Jeśli prowadzisz własny biznes urodowy, a szczególnie, jeśli masz prywatny gabinet kosmetyczny, na pewno zdajesz sobie sprawę, że bezpieczeństwo pracy wymaga od Ciebie zachowywania różnych norm higieniczno-sanitarnych. Dotyczą one nie tylko sterylizacji posiadanych narzędzi czy odpowiednich badań pracowników, ale również sprzętu, w który powinien być wyposażony Twój gabinet.
Ważną kwestią, którą musisz brać pod uwagę, prowadząc gabinet kosmetyczny, jest czystość mikrobiologiczna używanych narzędzi. Troszczenie się o nią jest znacznie trudniejsze niż zwykłe czyszczenie powierzchni, ponieważ mikroorganizmów nie widać gołym okiem i nie możesz organoleptycznie stwierdzić, czy coś zostało zakażone, czy nie. Z tego powodu istnieją jasno określone procedury, które pomogą Ci w zadbaniu o jakość Twoich usług poprzez zachowanie czystości mikrobiologicznej. Niektóre sprzęty będziesz musiała regularnie sterylizować i wyjaławiać, a inne będą przeznaczone do wyrzucenia zaraz po użyciu. Istotne jest również używanie dodatkowej ochrony, którą mogą stanowić jednorazowe rękawiczki gumowe. W ten sposób ochronisz swoje klientki i klientów przed przeniesieniem na ich twarze lub inne części ciała mikroorganizmów obecnych na Twoich dłoniach i pod paznokciami. Jeżeli szukasz rękawiczek lateksowych, skorzystaj z oferty na stronie: https://emka-sklep.com.pl/rekawiczki-lateksowe. Z kolei ręczkawiczki nitrylowe możesz znaleźć tutaj: https://emka-sklep.com.pl/rekawiczki-nitrylowe.
Sprzęty używane wielokrotnie, szczególnie metalowe narzędzia, są droższe niż urządzenia jednorazowe. Z tego powodu dbanie o nie jest podstawą ekonomicznego zarządzania budżetem Twojej działalności. Z drugiej strony musisz również dbać o bezpieczeństwo swoich klientów – a więc zapewnić sobie odpowiedni sprzęt do sterylizacji i wyjaławiania sprzętu. Tę rolę może pełnić autoklaw oraz środki do dezynfekcji. Posiadanie na stanie obu tych rzeczy jest ważne, ponieważ służą one do dbania o różne przedmioty. W autoklawie możesz wysterylizować drobne narzędzia, na przykład pęsety czy nożyczki, a środki dezynfekcyjne będą idealne do czyszczenia płaskich powierzchni. Pamiętaj jednak, że najważniejsze w zachowaniu norm bezpieczeństwa i higieny pracy będzie używanie wymienionych produktów zgodnie z instrukcjami. Sprzęt powinien być sterylizowany po każdym kliencie, tak, aby nie przenosić zakażenia mikrobiologicznego z jednej osoby na drugą. Płaskie powierzchnie, które mają kontakt ze skórą klienta, również powinny zostać zdezynfekowane po każdej osobie, a pozostałe – na przykład blatu szafek, na których trzymasz narzędzia – co najmniej raz na godzinę.
Fot.: RODNAE Productions/pexels.com