W dzisiejszym wpisie prezentujemy zestawienie najlepszych książek ludzi biznesu, które warto mieć w swojej domowej biblioteczce.
Książka „Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi” Dale’a Carnegiego to poradnik bazujący na bardzo prostych radach. Większość z nich na pierwszy rzut oka może się okazać oczywista lub banalna. Stosowanie się do nich znacząco ułatwia osiągnięcie wyznaczonego sobie celu i osiągnięcie sukcesu na rozmaitych płaszczyznach. Dzięki tej książce czytelnik dowiaduje się, w jaki sposób należy traktować otaczających ludzi, aby zyskać szacunek i zostać uznanym za wartościową osobę, z którą warto się przyjaźnić.
Autor poradnika podkreśla, że kluczem do znaczącej części relacji jest zrozumienie drugiego człowieka. Nie należy tu krytykować go, pouczać, czy negować wyznawanych przez niego poglądów. Dzięki temu będzie on w stanie docenić swojego rozmówcę. Chcąc zdobyć poważanie, warto zwracać uwagę na pozornie nieistotne drobiazgi takie jak imiona klientów.
Poradnik uczy, jak stać się osobą jedyną w swoim rodzaju, która jest otoczona przez przyjaciół. Podpowiada również, w jaki sposób zdobyć popularność w wybranej dziedzinie. Autor książki – Dale Carnegie, urodził się w 1888 roku i zmarł w 1955. Był amerykańskim pisarzem specjalizujących się w dziedzinach takich jak psychologia oraz historia. Wspomniana powyżej pozycja sprzedała się w 50 000 000 egzemplarzy i została przetłumaczona na 37 języków.
Kolejna książka „Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka” to pozycja światowej sławy eksperta w dziedzinie wywierania wpływu – Robera Cialdiniego, która odpowiada na pytania: Jak nakłonić kogoś do zmiany sposobu postępowania? Jak zachęcić otaczających nas ludzi do zmiany decyzji? W jaki sposób skłonić ich do tego, aby zapragnęli takiej zmiany? Jak obronić się przed wpływem otoczenia na nasze decyzje?
Pozycja ta skierowana jest głównie do osób, które zawodowo zajmują się wpływaniem na innych: specjalistów od marketingu i reklamy, ekonomistów, prawników, wykładowców, nauczycieli, psychologów, dziennikarzy, kierowników oraz negocjatorów. Książka została przetłumaczona na 26 języków i sprzedała się w 2 000 000 egzemplarzy. Kim jest autor tej bestsellerowej pozycji? Robert Cialdini urodził się 26 kwietnia 1945 roku. Jest profesorem psychologii Uniwersytetu Stanowego w Arizonie. Jego specjalizacją jest psychologia społeczna.
Cialdini najbardziej znany jest jako autor wspomnianej powyżej książki, która stanowi rezultat 15 lat badań. Zostały w niej sklasyfikowane metody wykorzystywane do wywierania wpływu na ludzi pod postacią 6 zasad. Są nimi: zasada wzajemności, zobowiązania, konsekwencji, dowodu społecznego, lubienia kogoś, autorytetu oraz niedoboru czegoś.
Kolejna godna polecenia książka to „4-godzinny tydzień pracy”. Publikacja ta pokazuje, jak krok po kroku zagwarantować sobie luksusowy styl życia. Opowiada o tym, w jaki sposób autor książki, Tim Ferriss, przeszedł od dochodu na poziomie 40 000 dolarów rocznie przy pracy 80 godzin tygodniowo, do 40 000 dolarów miesięcznie, pracując jedynie 4 godziny w tygodniu.
Książka pokazuje, jak zlecić wykonywanie codziennych obowiązków zagranicznym asystentom wirtualnym, jak w 2 dni wyeliminować połowę swoich obowiązków oraz jak zmienić długotrwale budowaną karierę na krótkie epizody wytężonej pracy. Książka prezentuje również, jak najsłynniejsi artyści podróżują po świecie, nie porzucając jednocześnie swoich obowiązków. Można w niej znaleźć ponad 50 praktycznych wskazówek oraz analiz przypadków osób, którym udało się poradzić sobie z najpopularniejszymi problemami, podwoić swoje dochody i odkryć się na nowo.