Zastanawiasz się nad kierunkiem swojej kariery zawodowej? Być może pewien pomysł już kiełkuje w Twojej głowie? Warto inspirować się historiami innych osób. Takich, które sięgnęły po swoje i są dumne z prowadzonych biznesów.
Przygotowaliśmy krótką listę polskich bizneswoman, które chętnie dzielą się swoimi radami z innymi. Warto skorzystać z ich wskazówek! Sprawdź, o kogo chodzi!
Jedni ją kochają, inni niekoniecznie. Trzeba jednak przyznać, że nie jest tylko żoną fantastycznego piłkarza Roberta Lewandowskiego. Anna Lewandowska to marka sama w sobie. Kobieta działa aktywnie na wielu polach. Stworzyła między innymi firmę ze zdrową żywnością, suplementami diety, catering dietetyczny, aplikację z treningami czy markę kosmetyczną. Wielokrotnie podkreślała, że biznes bez dobrych pracowników jest jak samolot bez skrzydeł. Anna otrzymała między innymi nagrodę „Liderki biznesu”.
Wiele osób kojarzy ją z marką modową La Mania. To właśnie ten biznes Przetakiewicz mocno promuje. Wielu też uważa, że dorobiła się na małżeństwie z Janem Kulczykiem. Otóż prawda jest taka, że już na trzecim roku studiów prawniczych założyła pierwszą firmę. Razem ze starszą o 15 lat wspólniczką otworzyły prywatną klinikę stomatologiczną. Na wszystko wzięły kredyt, ale ciężka praca się opłaciła.
Obecnie Przetakiewicz ma sieć klinik, do tego jeszcze kilka restauracji i poza marką odzieżową także markę z akcesoriami do domu. Jest też inicjatorką Ery Nowych Kobiet, której celem jest stworzenie przestrzeni dla kobiet do dzielenia się doświadczeniami i motywowania się.
Zaczynała jako trenerka zarządzania czasem dla korporacji. Z czasem zdecydowała się założyć markę Pani Swojego Czasu. Jest autorką wielu książek, kursów internetowych, webinarów, planerów i notesów, gadżetów. Uczy, jak się rozwijać, budować biznes, zarządzać sobą w czasie. Stworzyła także Klub PSC jako przestrzeń rozwojową dla kobiet.
Założycielka słynnej firmy kosmetycznej jeszcze w czasach PRL-u. Zawsze była niezależna, ale to jej mama wpajała jej te wartości i ukształtowała jej postawę jako kobiety samowystarczalnej w każdej sytuacji życiowej. Zaczynała od jednego kremu, a dzisiaj może pochwalić się grupą Dr Irena Eris, która jest jednym z głównych polskich producentów kosmetyków i właścicielem uznanych w kraju i za granicą marek: Dr Irena Eris, Lirene, Pharmaceris, Emotopic i Under Twenty. Do tego dochodzi jeszcze sieć luksusowych hoteli oraz kosmetyczne instytuty i unikatowe centrum naukowo-badawcze. Sama Irena wielokrotnie otrzymywała prestiżowe nagrody.
Na koniec jeszcze jedna założycielka marki kosmetycznej. Karolina działa wedle zasady: mów to, co myślisz, ale w różnych formach. Szanuje współpracowników, ustala priorytety, żyje według kalendarza, tak by podzielić czas między firmę a dom. Jej zdaniem sukces osiąga osoba poukładana, kreatywna i komunikatywna. Kluczem jest też ścisła współpraca z działami.
W Polsce jest jeszcze wiele odważnych, spełnionych, niezależnych i pracowitych bizneswoman. Warto dzielić się swoim doświadczeniem, tak by motywować młodsze pokolenie i pokazywać światu, jak silne są kobiety i jak wiele potrafią!
Zdj. główne: ThisisEngineering RAEng/unsplash.com