Na początku grudnia 2020 roku świat mody obiegła wieść, że dotychczasową dyrektorkę kreatywną marki Chloe, Nataschę Ramsay-Levi zastąpi Gabriela Harst.
Ekspert w dziedzinie galanterii skórzanej i ambasadorka mody ekologicznej stoi przed nie lada wyzwaniem, jakim jest wyniesienie kultowego już francuskiego domu mody na nowy, wyższy poziom. Kim jest ta postać i co każda fashionistka powinna wiedzieć na jej temat?
Chloe jest francuskim domem mody z siedzibą w Paryżu, który został założony w 1952 roku przez Gaby Aghion oraz Jacquesa Lenoira. Miał on stanowić swoisty sprzeciw wobec dyktatu sztywnej, niewygodnej mody kobiecej i wpisywać się w ducha królującej wówczas artystycznej bohemy.
Aghion jest uznawana za autorkę pojęcia ready to wear. W dosłownym tłumaczeniu oznacza ono “ubrania gotowe do noszenia”. Mianem tym określa się kolekcje ukazujące się na sezon wiosna-lato i jesień-zima, które są przygotowane do produkcji seryjnej. Stanowią one swoisty przedsmak linii haute couture. Nazwa domu mody Chloe wzięła się od przyjaciółki Gaby Aghion – Chloe Husymans.
Największą popularnością marka cieszyła się w latach siedemdziesiątych dwudziestego wieku, kiedy to triumfy święcił dziewczęcy styl boho. Do jego fanek zaliczały się między innymi Jackie Kennedy czy Brigitte Bardot. Współczesne miłośniczki marki Chloe są kobiece w nieoczywisty sposób. Stawiają one na naturalność i wygodę. Ich styl opisać można jako szykowny, z nutą nonszalancji.
Dlaczego dotychczasowa dyrektor kreatywna Chloe – Natascha Ramsay-Levi zdecydowała się odejść z francuskiego domu mody? Jak napisała w swoim oświadczeniu na Instagramie, skłoniła ją do tego refleksja na temat ostatnich zawirowań ekonomicznych, społecznych i zdrowotnych oraz możliwości dopasowania ich do indywidualnych wartości emocjonalnych, intelektualnych oraz twórczych. Wszystko to sprawiło, że zaczęła ona nieco inaczej patrzeć na swoją przyszłość i w pełni wykorzystywać nowe możliwości, jakie się przed nią pojawiają.
Na jakie zmiany mógł liczyć dom mody Chloe pod przewodnictwem Gabrieli Hearst? Z pewnością zyskał on nowe grono odbiorców. Wartym podkreślenia jest tutaj również fakt, iż Hearst jest ambasadorką nowoczesnej, ekologicznej mody oraz tak zwanego uczciwego luksusu.
Podczas procesu projektowania korzysta ona z materiałów pochodzących z recyclingu. Dodatkowo, bardzo dużą wagę przykłada do eliminacji śladu węglowego, działań na rzecz zrównoważonego rozwoju oraz wspierania proekologicznych organizacji pozarządowych. Gabriela Hearst pojawiła się w Chloe w momencie, w którym marka podjęła decyzję o przekształceniu modelu biznesowego na bazujący na zrównoważonym rozwoju, z naciskiem na odpowiedzialność ekologiczną i wzmocnienie pozycji kobiet.
Jest ona absolwentką The British School of Montevideo i Universidad ORT Uruguay, gdzie zdobyła licencjat z komunikacji. Po ukończeniu dwudziestego roku życia przeprowadziła się do Nowego Jorku, aby odbyć studia ze sztuk widowiskowych na Neighborhood Playhouse School of Theatre. W 2004 roku założyła swoją pierwszą markę Candela, której znakiem rozpoznawczym były koszule przedstawiające skrzydlatą kobietę na koniu. 2 lata później asortyment firmy poszerzył się o odzież typu ready-to wear oraz buty.
W 2004 roku, Hearst została członkinią Council of Fashion Designers of America. W 2014 uruchomiła markę pod własnym nazwiskiem. Tym, co wyróżnia jej ubrania, jest połączenie ekologii, tradycyjnego rzemieślnictwa oraz innowacyjnych materiałów i rozwiązań. W wolnym czasie opiekuje się rodzinnym ranczo w Urugwaju.
Zdj. główne: Karly Jones/unsplash.com